Mengejutkan Dunia Produk Terkenal Johnson & Johnson Punca 22 Wanita Mengidap Cancer Ovari Syarikat Rugi Gantirugi 4,7 Billion

p3
Sejak dari dahulu lagi sememangnya popular turun temurun bedak dari syarikat johnson & johson digunakan untuk kehidupan seharian terutama kepada bayi yang baru lahir dan seterusnya membuatkan produk itu menjadi amat popular sehinggakan ianya seolah olah menjadi satu kewajipan bagi setiap keluarga untuk memilikinya kerana ianya sememangnya selesa digunakan.

Baca  Mengejutkan Hadiah Yang Tak Disangka-Sangka Diterima Tun M Daripada Mufti Wilayah

Namun beberapa hari lepas viral di laman sosial dan laman berita utama memberitahu bahawa produk tersebut mempunyai side effect atau kesan yang amat teruk terutama bagi pengguna wanita. kesan tersebut adalah difahamkan bahawa pengguna produk tersebut mungkin akan menjadi penyebab penyakit cancer ovari yang dihidapi oleh ramai pengguna produk tersebut.

Syarikat berkenaan dikatakan mengalami kerugian 4.7 billion dan terpaksa menanggung kos gantirugi dan beberapa kos lain akibat dari tuduhan tersebut . Ianya sememangnya tuduhan yang agak tepat kerana lebih 22 orang mendakwa bahawa mereka menghidap cancer ovari setelah mereka menggunakan produk J&J itu . Akan tetapi lebih buruk didengar apabila diberitahu bahawa J7J sudah tahu produk mereka mempunyai bahan bahan yang berbahaya sejak dari 1970 lagi namun tidak mengendahkan perkara tersebut dan tetap tidak memberi amaran kepada pengguna.

Kerugian syarikat tersebut adalah dianggar 4.7 billion dollar yang mungkin menjadi kerugian yang besar yang boleh menyebabkan syarikat tersebut dilanda bankrup kerana sekiranya dibandingkan dengan syarikat takata airbag yang mengalami kerugian 1.7 billion sahaja sudah cukup untuk membuatkan syarikat itu bankrap.

p7
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==
KODE IKLAN DFP 2